Feest, dankzij jouw donatie

Een kleine bijdrage, een grote glimlach

Met jouw donatie organiseren wij voor kinderen die in armoede leven een kinderfeestje. We zorgen voor een onvergetelijke middag en laten het kind weer even volop kind zijn. Dankzij jouw bijdrage maken wij een kind weer blij en zorgen we voor meer gelijkheid onder kinderen.

Een kinderfeestje kost al gauw vijftien euro per kind. Denk maar aan de uitnodigingen, de locatie, de activiteit en het eten en drinken voor alle kinderen. De jarige nodigt gemiddeld zes vriendjes uit. Je begrijpt het al: iedere donatie helpt, elke gift is welkom!

Met een donatie van €15,- kunnen wij één kind uitnodigen op een feestje

Benieuwd naar onze resultaten van de afgelopen jaren? klik dan op onderstaande knop.

Wil jij ook een bijdrage leveren aan het kinderfeestje van een jarige? Vul dan onderstaand formulier in. Wij gaan zorgvuldig om met jouw gegevens en je komt in een veilige betaalomgeving. Wij delen niks met derden en gebruiken jouw gegevens alleen voor stichtingsdoeleinden. Namens duizenden kinderen in Nederland: Dank je wel!

Nalaten aan de stichting

Wil jij na jouw overlijden iets betekenen voor de samenleving? Dat kan. Steeds meer mensen nemen een goed doel op in hun testament. Stichting Kinderfeest heeft een ANBI status en kan daarom ook in jouw testament opgenomen worden. Er hoeft geen belasting betaald te worden over de schenkingen en erfenissen. Een notaris kan hierbij ondersteunen.

Wat is de ANBI status?

De Belastingdienst bepaalt of een instelling aangemerkt kan worden als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Stichting Kinderfeest heeft deze ANBI status per datum van oprichting ontvangen.

Als een goed doel aangemerkt is als ANBI, dan weet je zeker dat er geen schenk- of erfbelasting betaalt hoeft te worden over je schenking of erfrechtelijke verkrijging. Er is voor ANBI’s namelijk een algehele vrijstelling opgenomen. Uiteraard moet de verkrijging wel het algemeen belang dienen. Op deze wijze komt de schenking of erfrechtelijke verkrijging volledig ten goede aan de doelstellingen van de ANBI.

Lees meer op de website van de Belastingdienst.