Resultaten

Positieve impact
Onze inzet leidt tot mooie resultaten, in de eerste plaats voor de kinderen zelf natuurlijk. We krijgen heel vaak reacties van ouders en begeleiders die onderschrijven dat de jarige echt een prachtige dag heeft gehad. Maar het gaat verder dan dat. Uit onderzoek blijkt dat het vieren van zo’n feestje met vriendjes en vriendinnetjes een blijvende positieve impact heeft. Kinderen krijgen meer contact, het zelfvertrouwen groeit en ze hebben meer zin om naar school te gaan.

Enkele ervaringen van ouders en kinderen

“Josine* heeft een top verjaardag gehad, al haar klasgenoten die ze had uitgenodigd waren er. Ze hebben het naar hun zin gehad. Ik ben jullie hiervoor erg dankbaar. Service: alles was perfect! Ik ben erg tevreden.”

“Wij hebben gisteren een fantastisch kinderfeest gehad. We hebben genoten van het frietbuffet, daarna met de kinderen het zwembad in waar we heerlijk hebben gezwommen. De kinderen hebben het allemaal erg naar hun zin gehad en wij ook. Namens Leandro* heeeeel erg bedankt voor het superleuke feestje!”

“Flores* heeft een fantastisch feestje gehad! Alle kinderen hebben genoten. Ze hadden geluk, want er was een bekende YouTuber die handtekeningen uitdeelde en ook nog met hen op de foto ging. De kinderen ging moe maar heel blij naar huis. Heel erg bedankt voor het regelen van dit feestje.”

(Om privacy redenen zijn deze berichten door ons geanonimiseerd en zijn de namen van de kinderen aangepast)

Onderzoek
Begin 2023 publiceerden we de resultaten van een onderzoek dat we samen met Price Waterhouse Coopers uitvoerden onder de ouders van kinderen waarvoor we in 2022 een verjaardagsfeestje mochten organiseren. Dit sterkt ons om er alles aan te doen om in de komende jaren te groeien en nog meer feestjes te organiseren.

• De kinderen hadden meer zin om naar school te gaan (80%);
  • Er is een positief effect op de gemoedstoestand van het kind (90%);
  • Het zelfvertrouwen van het kind in het dagelijks leven is versterkt (86%);
  • 70% van de ouders gaf aan dat hun eigen sociale netwerk is verbeterd;
  • 49% gaf aan meer betrokken te zijn bij activiteiten van andere ouders;
  • Het contact tussen de ouders en het kind is verbeterd (73%).

Organisatie
Na de coronaperiode konden we in 2022 weer echt aan de slag met het organiseren van de verjaardagsfeestjes en het werven van nieuwe vrijwilligers en partners. In 2023 hebben we met name ‘geïnvesteerd’ in het voorbereiden van onze organisatie op de geambieerde groei in de komende jaren. Wij streven naar (minstens) 1.000 feestjes vanaf 2026.

Onze organisatie draait op de groep vrijwilligers en een betaalde coördinator/directeur. Verder willen wij onze kosten zo laag mogelijk houden. De vaste kosten zijn met name kosten voor IT ondersteuning en marketing/communicatie. Om de totale kosten zo laag mogelijk te houden is het van groot belang dat we samenwerken met betrokken feestlocaties die de feestjes gratis of tegen zo laag mogelijke kosten aan ons aanbieden (zie ook het overzicht van feestlocaties die dat al doen).

Aan de inkomstenkant zijn we afhankelijk van sponsoren en donateurs. Die variëren jaarlijks, maar zijn belangrijk om de vaste kosten van onze organisatie te kunnen dekken en natuurlijk de (niet gesponsorde) feestjes te kunnen betalen voor de kinderen. Er zijn al een aantal organisaties die daar een bijdrage aan leveren.

Onze jaarverslagen van de afgelopen jaren kun je hier vinden.