FAQ
Heb je een vraag? Laat het ons weten!Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze stichting, onze werkwijze of over iets anders? Kijk dan eens hieronder bij ‘Veel gestelde vragen’ en wie weet staat het antwoord op jouw vraag er al tussen.
Staat jouw antwoord er niet tussen? Vul dan het contactformulier in. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
Kinderfeest aanvragen
Ik ben ouder/pleegouder en ik wil een feestje aanvragen. Kan ik zelf een feestje voor mijn kind aanvragen?
Nee, wij nemen alleen aanvragen in behandeling die zijn gedaan door een hulpverlener of een hulpverlenende instantie. Denk hierbij aan Leergeld, Voedselbank, maatschappelijk werk/wijkcoaches en Leger des Heils.
Ik ben hulpverlener. Kan ik een aanvraag voor een kinderfeestje indienen?
Ja, via het aanvraagformulier op de website kan je een aanvraag indienen als jouw cliënt aan de voorwaarden voldoet.
In welke groep moeten de jarigen zitten?
De jarigen moeten op de basisschool zitten, in groep 2 tot en met 8.
Kan ik ook een aanvraag indienen voor kinderen die speciaal basisonderwijs volgen?
Ja, ook voor deze kinderen faciliteren wij kinderfeestjes.
Wanneer kan ik de aanvraag indienen?
De aanvraag kan je 6 tot 8 weken vóór de geboortedatum van de jarige indienen.
De bijna jarige is net jarig geweest. Kan ik alsnog een aanvraag indienen?
Nee, wij faciliteren niet achteraf.
Ik heb een afwijzing ontvangen met het volgende bericht:
Aanvraag te laat ontvangen
Volgend jaar kan je opnieuw een aanvraag indienen voor de jarige. Houd er dan rekening mee dat de aanvraag 6 tot 8 weken voor de geboortedatum van de jarige binnen moet zijn. Alleen dan nemen wij de aanvraag in behandeling.
Aanvraag te vroeg ontvangen
De aanvraag is te ruim voor onze richtlijn ingediend. Wij hanteren de regel dat een aanvraag 6-8 weken voor de geboortedatum van de jarige binnen moet zijn, om de aanvraag in behandeling te nemen. Je kan dit jaar opnieuw een aanvraag indienen.
Mijn aanvraag is goedgekeurd
Wat moet ik nu doen?
Een feestcoördinator zal ongeveer 2 weken voor de verjaardag van jouw kind contact opnemen om het één en ander door te spreken en af te stemmen. Vervolgens regelen wij het feestje.
Wanneer vindt het feestje plaats?
Een feestje wordt binnen 2 weken na de geboortedatum van de jarige gepland. Wij proberen de datum die jij hebt doorgegeven aan te houden, maar in sommige gevallen lukt dit niet. Mocht de datum afwijken dan overleggen wij dit met je. Ouders en hulpverlener ontvangen een bevestiging waar alles instaat. Denk hierbij aan adres feestlocatie, type feestje, begin- en eindtijd. Eventuele dieetwensen zoals allergie, halal of vegetarisch. Ook de feestlocatie ontvangt van ons een bevestiging met de naam, geboortedatum van de jarige, het type feestje en de afspraken. Zo weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
Als ik mij meld bij de balie van de feestlocatie wordt de Stichting dan genoemd?
Nee, dit gebeurt niet. Het feestje staat op naam van de jarige en wij hebben met de feestlocatie afgesproken dat zij de naam van de stichting niet noemen.
Moet ik betalen na afloop van het feestje?
Nee, jij hoeft niet te betalen. De feestlocatie stuurt de factuur naar onze stichting.
Mag ik contact opnemen met de feestlocatie?
Nee, al het contact met de locatie loopt via de stichting. Mocht je toch vragen hebben, dan neem je contact op met de feestcoördinator.
Wat moet ik doen als de feestcoördinator niet bereikbaar is?
Dan bel je met het algemene nummer van de stichting. Dit telefoonnummer kan je terugvinden op de bevestiging en op onze website.
Mag ik de datum van een feestje zelf wijzigen bij de locatie?
Nee, alle contacten met de feestlocatie verlopen via de stichting. Mocht het feestje door omstandigheden niet door kunnen gaan, neem dan contact op met de feestcoördinator.
Pretpakket aanvragen
Ik ben ouder/pleegouder. Kan ik een pretpakket voor mijn kind aanvragen?
Nee, wij nemen alleen aanvragen in behandeling die zijn gedaan door een hulpverlener of een hulpverlenende instantie. Denk hierbij aan Leergeld, Voedselbank, maatschappelijk werk/wijkcoaches, Leger des Heils,
Ik ben hulpverlener. Kan ik een aanvraag voor een pretpakket indienen?
Ja, via het aanvraagformulier op de website kan je een aanvraag indienen als jouw cliënt aan de voorwaarden voldoet.
Wat zit er in een pretpakket?
Het pretpakket is een doos vol met leuke cadeautjes voor de jarige. Er zitten educatieve, sportieve en creatieve artikelen in. De inhoud kan verschillen, maar is voor zowel jongens als meisjes. Het pakket is een feestje om te krijgen!
In welke groep moeten de jarigen zitten?
De jarigen moeten op de basisschool zitten, in groep 2 tot en met 8.
Wanneer kan ik de aanvraag indienen?
De aanvraag kan je 6 tot 8 weken voor de geboortedatum van de jarige indienen.
De bijna jarige is net jarig geweest. Kan ik alsnog een aanvraag indienen?
Nee, wij faciliteren helaas niet achteraf.
Mijn cliënt heeft moeite met de Nederlandse taal. Houden jullie hier rekening mee?
Bij ‘overige opmerkingen’, op het aanvraagformulier, is er een mogelijkheid om dit te vermelden. Vermeld eveneens een vervangend adres waar wij het pakket kunnen bezorgen, bijvoorbeeld het adres van de hulpverlenende instantie. Als hulpverlener breng je dan zelf het pakket.
Hulpverlener heeft aanvraag gedaan voor het pretpakket. Wat nu?
Ik heb een afwijzing ontvangen met het volgende bericht:
Aanvraag te laat ontvangen
Volgend jaar kan je opnieuw een aanvraag indienen voor de jarige. Houd er dan rekening mee dat de aanvraag 6 tot 8 weken voor de geboortedatum van de jarige binnen moet zijn. Alleen dan nemen wij de aanvraag in behandeling.
Aanvraag te vroeg ontvangen
De aanvraag is te ruim voor onze richtlijn ingediend. Wij hanteren de regel dat een aanvraag 6-8 weken voor de geboortedatum van de jarige binnen moet zijn, om de aanvraag in behandeling te nemen. Je kan dit jaar opnieuw een aanvraag indienen.
Aanvraag is goedgekeurd
Wanneer ontvang ik het pakket.
Een paar dagen voor de verjaardag wordt het pakket via PostNL op het thuisadres bezorgd.
Ik heb nog geen pakket ontvangen en mijn zoon/dochter is al jarig geweest.
Mocht je het pakket nog niet ontvangen hebben, neem dan contact op via e-mail of telefoon met onze stichting. Wij kijken dan na of het pakket al is verzonden.
Ik weet niet zeker of ik thuis ben als de bezorger langskomt.
De bezorger laat een kaartje achter. Hierop staat waar het pakket is afgeleverd, bijvoorbeeld bij de buren. Of er staat dat je het pakket ergens op kunt halen. Haal het dan binnen 1 week op, want daarna wordt het pakket geretourneerd.
Ontvang ik een track & trace code?
Nee, want de bestelling wordt gedaan door de stichting.
Ik heb een vraag