Vrijwilliger Social Media

Bij ons draait het om feestjes: Voor kinderen in Nederland – en hun ouders – die niet in staat zijn om hun verjaardag te vieren, omdat ze in armoede opgroeien en vaak geen groot sociaal netwerk hebben. Dat zijn er echt veel meer dan je denkt!

Stichting Kinderfeest zorgt ervoor dat steeds meer van deze kinderen een onvergetelijke verjaardag krijgen. Dit doen we met betrokken vrijwilligers, die een paar uur in de week hun vrije tijd inzetten om feestjes te regelen voor kinderen die dat verdienen. En dat is hard nodig, want het aantal (basisschool) kinderen dat in een dergelijke situatie opgroeit wordt steeds groter. Een verjaardagsfeestje blijkt een enorme positieve impact te hebben op het kind en het gezin. Daarom moeten en willen wij ook groeien. En daar hebben we jou voor nodig!

Word jij onze nieuwe collega?

We willen namelijk nog veel meer laten zien waar we voor staan en wat we doen. Feestjes organiseren samen met toffe feestlocaties, die voor een kind zo’n onvergetelijke verjaardag willen verzorgen. We zoeken daarom iemand die het leuk vindt om content te maken voor onze social media kanalen. Die dat bij een werkgever of als zelfstandige al doet en die zijn of haar kennis wil inzetten voor een prachtige organisatie met een relevant doel. Je missie? Samen met een aantal andere collega’s zorgen dat ons (organisatie)verhaal in content wordt omgezet. Die laat zien wat wij samen met onze partners doen. En zorgt voor een groter bereik en meer verbinding met onze doelgroepen en bijdraagt aan de gewenste actie en onze resultaten.

Wie ben jij?

• Jij vindt dat elk jarig kind een verjaardagsfeestje met vriendjes/vriendinnetjes moet kunnen vieren.
  • Je bent enthousiast om je expertise en ervaring in te zetten en je bent hier een paar uur per week voor beschikbaar.
  • Jij bent handig in het vinden of maken van beeldmateriaal (zowel foto’s als filmpjes) voor social media (Facebook, Instagram en LinkedIn), plus je hebt een vlotte pen.
  • Jij gaat samen met anderen onze stichting op een planmatige en creatieve wijze verder op de kaart kan zetten met de inzet van social media.

Wat wij bieden?

Een belangrijke plek in een relevante organisatie die stap voor stap wil groeien. We gaan graag met je in gesprek om te kijken hoe jouw expertise en talenten bij ons goed kunnen worden ingezet. We vertellen je over onze doelen en ambities zodat je dat kunt gaan gebruiken in je rol bij onze stichting. Je komt in contact met verschillende andere vrijwilligers en externe partners. We organiseren regelmatig online contact met de andere vrijwilligers en één keer per jaar proberen we elkaar ook fysiek te ontmoeten.

Dus wil jij:

• Je kennis en ervaring inzetten voor een relevant maatschappelijk doel?
  • Samen werken met betrokken collega’s die elkaar aanvullen, uitdagen en inspireren.
  • Een uitdagende functie op vrijwillige basis, waarin samen veel te bereiken is.
  • De kans om met ons verder te bouwen aan het fundament van de stichting en haar activiteiten.

Solliciteren?

Herken jij je in dit profiel en ben jij degene die wij zoeken? Dan maken we graag kennis met je! Mail ons dan je CV en korte motivatie naar info@stichtingkinderfeest.nl. Wil je eerst meer informatie over deze vacature? Mail dan naar Pierre van der Gijp, onze interim directeur: pierre@stichtingkinderfeest.nl. Dan neemt hij contact met je op.