FunZone en Stichting Kinderfeest gaan er samen voor

Stichting Kinderfeest zet zich al sinds 2016 in voor kinderen in Nederland die hun verjaardag niet kunnen vieren. Simpelweg omdat daar thuis echt geen geld voor is. En dat zijn er meer dan we vaak denken; het gaat om een paar honderdduizend kinderen! Stichting Kinderfeest wil daarom groeien, voor die kinderen – en hun ouders.

FunZone snapt het belang van het kunnen vieren van je eigen verjaardag, zeker voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Dagelijks zien zij honderden kinderen genieten in een van hun 14 locaties. Het is daarom prachtig mee te kunnen delen dat beide organisaties partners zijn geworden.

Marleen Vonk, voorzitter van stichting Kinderfeest is enorm blij met die samenwerking:  “Onze vrijwilligers merken dagelijks hoe belangrijk het voor een kind is om samen met leeftijdsgenoten zijn of haar verjaardag te vieren. Ze staan in het middelpunt van de belangstelling en genieten van hun feestje met de anderen. Er is verbinding, energie en vreugde”.

Er zijn helaas duizenden kinderen in Nederland voor wie dit niet mogelijk is. Zij maken die vreugde en dat contact met anderen dus niet mee. Daar wil stichting Kinderfeest heel graag wat aan doen. Omdat ieder kind zichzelf moet kunnen ontwikkelen tot een jongvolwassene met zelfvertrouwen en zelfwaardering.

FunZone – onderdeel van Family Leisure Company – biedt oneindig veel binnenpret aan kinderen. Zij maken dat met deze samenwerking ook mogelijk voor een grote groep kinderen die dat normaal gesproken niet zou kunnen meemaken.

Algemeen directeur Martijn Beekhuizen zegt daarover: “We zijn ontzettend trots op de samenwerking met Stichting Kinderfeest. Samen kunnen we nog meer kinderen de onvergetelijke ervaring van een verjaardagsfeest bezorgen, iets wat voor elk kind van hele grote waarde is”.

Stichting Kinderfeest hoopt op een langdurige samenwerking met FunZone en zou natuurlijk graag zien dat meer ‘feestaanbieders’ dit voorbeeld gaan volgen. Want ieder kind verdient een verjaardagsfeest!